våre reiser i 2016

Hei dere! Litt fraværende igjen men det er ikke lett å mestre bloggen samtidig som jeg vil være med på alt som skjer her hjemme. I går hadde vi både trening, filmkveld, var på kjøpesenter for å bytte noe + at jeg hadde besøk av en venninne. Stesøsteren min kjøpte et sykt morsomt spill og der satt vi minst noen timer. Kortskalle heter det, har dere prøvd det? Veldig artig! :-) Kan ikke si at vi ikke har spilt brettspill i julen - for det har vi!

I 2016 var vi på fire fine og spennende utenlandsreiser og de tenkte jeg å blogge litt om nå. Tenk at vi både har rukket Asia og Afrika dette året! Jeg har også utvidet min land-liste med to land, Thailand og Sør-Afrika. Jeg elsker å reise og digger at vi har fått reist. Blir nok en lang pause når pausen først begynner!

MARS

I mars i år hoppet vi på tidenes billigste tur til Thailand. Vi gamblet på hotell og alt mulig for å få det billigst mulig. Visste ikke helt hva vi reiste til, det eneste vi visste var at vi skulle være i Phuket og at hotellet var bra standard. Vi måtte komme oss bort før rettssaken begynte. Ingen av oss trodde vi skulle rekke det men det gikk akkurat!

Det første vi gjorde i Thailand var å legge oss ned på stranden. Her koste vi oss med øl, massasje og hverandre. Lite visste vi at denne dagen kom til å ødelegge mye for oss. Vi be så brent at vi måtte ligge inne i to dager. Jeg var så hoven at jeg måtte låne slippersene til Audun. Beina mine var en skrekkfilm! Skjønner ikke at jeg kunne reagere så mye på solen. Var helt forferdelig og det satt en stor demper på reisen. Men vi fikk gjort mye fint også. Vi fikk besøkt flere øyer som lå utenfor Phuket, tatt mange massasjer, besøkt the Big Buddha, også spiste vi masse god thai-mat og ble kjent med et veldig morsomt par fra Dominikanske Republikk. Thailand er absolutt et land jeg vil besøke igjen! Men da vil jeg gjerne innom Bangkok også.

JULI

Dette ble årets familietur. Året før var vi i Mallorca med mamma og de - som alle andre år. Men i år dro vi et helt annet sted. Denia. Det ligger i Spania det også, men på fastlandet, langs kysten. Vi koste oss utrolig mye i Denia og det ble mange late dager. Huset vi bodde i var helt fantastisk og jeg gleder meg til neste tur dit. Om noen vil bo der må dere gjerne sende meg en mail, også kan dere få kontaktinfo. Billig for et så stort og fint hus!

Det jeg likte mest med Denia var sentrum og at stranden bare lå 5 min unna. 10 min med sykkel. Sentrum lå en biltur unna og den var veldig sjarmerendes. Har enda til gode å gå på shopping der. Når vi dro ut for å shoppe så dro vi på et gigantisk senter som lå rett ved huset. Men utestedene og restaurantene i Denia var akkurat slik jeg liker de. De hadde også kveldsmarked og tivoli der. Har aldri vært i Denia før i sommer, men skal absolutt tilbake dit!

AUGUST

I år tenkte jeg at vi ikke skulle besøke Mallorca, men så ble det ei litta tur likevel. Jeg og Audun hoppet på en chartertur og koste oss en hel uke bare jeg og han. Vi bestemte oss bare for å bli med hotellet og kose oss. Ingen utflukter, ingen styr.

Etter 5 dager med basseng, strand, mat og underholdning på hotellet ville Audun på en liten vinsmaking. Så da ble det en utflukt likevel på en vingård. Oss og pensjonistene. Var sykt deilig ferie. Tenk å ikke gjør en dritt.. Det var vår ferie. Nå merker jeg at jeg savner den uken. Skikkelig kjæresteuke. Det som var så digg med det hotellet vi bodde på, var at de hadde et voksenbasseng hvor ingen barn hadde lov å være. Digg!

NOVEMBER

Årets beste reise er definitivt SA, om man skal rangere. Det var rart å være så langt borte og vite at alle kjente var helt der oppe, men gud så mye som vi fikk oppleve! Safari, Johannesburg, Soweto, Cape Town, vinsmaking, Sør-Afrikansk mat, Robben Island, Boulders beach, Simons Town, Table Mountain ++++.

Dette var Auduns bursdagspresang fra meg og gjett om han ble overrasket når han skjønte at vi skulle dit! Dessverre måtte han få vite det en stund i forveien - siden vi måtte ta vaksine.. Men alt ble helt fantastisk. Alt fra planleggingen til Audun fikk vite det, til reisen og hjem igjen. Alt gikk veldig bra minus at jeg ble syk de siste dagene i Cape Town. Var helt forferdelig når det først sto på men når jeg ser tilbake på alt så er jeg så takknemlig for at vi fikk oppleve alt vi fikk oppleve og at vi fikk møtt alle de interessante menneskene og lært så mye om kultur, rasisme, landet, religion, politikk osv - som vi ikke kunne når vi dro. Jeg kommer nok ikke til å dra dit på noen år, men jeg skal helt klart tilbake! Håper det blir litt tryggere i landet, innen da også ;-)

I 2017 blir det nok tynt med reiser. Vi belager oss på at det blir en gooood stund til, men det er helt greit. Helt siden vi ble sammen har vi prioritert reise som topp 1 ting å gjøre - for det har vært viktig for oss. Deilig å ha noe fint å se tilbake på. Når alt er over og vi kan reise igjen har vi veldig lyst til å besøke Cuba, London, Israel, Russland, Island og Buenos Aires hvor min familie bor. Kunne også tenke meg å besøke samer og reinsdyr i Nord-Norge. Har lovet en weekendtur med mine to lillesøstre i 2017. Vet ikke om det blir Paris, London eller København. De fikk det i bursdagsgave nå i høst. Vi var i Riga sammen i 2014, men vi trenger noe med mer futt i! London har vi besøkt mange ganger med mamma og det er safe, men de som bestemmer :-). Allerede i mai har jeg en jentetur til New York sammen med mamma. Gleder meg noe helt sykt! Tenk at jeg endelig skal få oppleve USA! Føler alle har vært det. Til og med mine to lillesøstre har vært der. Og Audun. Jeg som har vært overalt i verden, men ikke i USA! Morsomt å tenke på... New York med mamma blir min 25 års gave! Jeg fyller 25 år i juni. Ganske fin gave, eller hva? :-)

Nå skal jeg se ferdig en serie med Audun og i morgen kommer Fanaposten hjem til oss. Jeg skal ha intervju i lokalavisen! Woho :-) Der tror jeg at jeg har vært før når vi vant basketballcup for 10 år siden.... Ønsk meg lykke til!

_____________________________________________________________________________________

Følg meg gjerne på facebook HER .