Time for time i Thailand

God morgen fra to slitne sjeler.. I går var virkelig hardt altså! Vi hadde forhåpninger om at vi skulle få til en byturen men kroppen og hodet hang ikke sammen, men vi holdt likevel ut til halv to ca. Tenkte jeg skulle fortelle om dagen vår på en litt morsommere måte enn jeg ellers pleier. Her er vår timeplan fra i går:

07.00 - Vi koser i 10 min, står opp, vasker oss og pakker det vi trenger.

07.40 - Vi er ute av døren på vei til å spise frokost på hotellet.

08.00 - Bussen som skal ta oss med til havnen kommer 20 min for fort, så vi hiver i oss maten og jeg kommer i krangel med servitøren som ikke forstod hva "doggybag", "take away" eller "plastic bag" betydde. Jeg klarte ikke å sluke omeletten slik som Audun, så jeg ville ha den med meg. Etter 5 min forstod fjerde personen jeg pratet med hva jeg mente.

08.15 - Da var vi endelig på vei til havnen og jeg satt fornøyd på første rad med Audun, kald og frisk aircondition i trynet og omeletten som jeg hadde kjempet for.. Den var verdt alle slag!

09.00 - Endelig fremme på havnen og klar for en dag med snorkling, aper og fine strender. Ikke visste vi at vi kom til å sitte her i over en time...

10.00 - Tikk takk, tikk takk, NÅR I HELVETE DRAR VI? Vi har vært på en del utflukter både i andre land og her, hvorfor er alt så halvveis? De stjeler over en time fra dagen vår. Føler oss lurt men guiden vår var veldig morsom og kunne snakke engelsk - så vi holdt oss positive og i godt humør. Ingenting skal ødelegge dagen vår!

10.15 - Endelig har vi fått klarsignal fra guiden vår! Vi skal bort til båtene å finne vår båt. Måtte bare vente et kvarter til fordi gruppen før oss var en gjeng med kinesere og alle skulle ta bilde en og en foran båten... Gjett hvor mange ganger jeg sukket HØYT og rullet med øynene. Men alle bare lo av meg... Hmm. Vi var 36 stk på en speedbåt - da har man akkurat plass i skyggen til alle om alle sitter litt trangt. Jeg fikk den beste plassen - nemlig bakerst på hjørnet!

10.30 - Da er vi på vei til første stopp, nemlig Maya Bay. Første bildet er fra det stedet og her var det utrolig fint.

11.30 - Vi er fremme på Maya Bay etter å ha kjørt drit fort og jeg har vært livredd. Hah.. Vi var innom noen øyer på veien men husker ikke noe fra de. Maya Bay var overfylt. Så de fine bilder er bare shots fra når folk akkurat ikke gikk forbi og ellers er de klippet vekk. Det var så stappet.. Så ut som hele Kina var på øyen. Jeg ble veldig betatt av hvor fint det var, kritthvit strand, longtail båter på rad og rekke som var pyntet med blomster også det deilige havet! Men dessverre mister det litt sin sjarm når det er så overfylt. På denne stranden ble deler av Leonardo Di Caprio sin "The Beach" film spilt inn - og dette spiller de på for alt det er verdt ;-) Hehe...

12.15 - Allerede tre kvarter senere måtte vi videre... Utrolig kjedelig for jeg likte meg der, selv om det var overfylt med mennesker. Vi dro videre til to øyer som vi ikke gikk ombord på. En svenske som bor i Thailand, som var på båten vår, sa det hadde vært haiangrep der for mange år siden og nå var det ikke lov til å dykke der. Derfor ble det bare sightseeing i ett par minutter. Men det var like greit, ikke noe som imponerte meg.

12.30 - Vi er fremme på Monkey Beach og her er det ville aper som bor. Noen av de var veldig aggressive så jeg var flink å holdt meg unna. Tok noen bilder av Audun og ble fornøyd med det :-) Den ene apen klikket på en turist og skrek dritt høyt også løp den gjennom beina på meg, gjett om jeg ble redd. Alle lo av meg igjen... Her var vi bare 10 minutter og det var bare for at folk skulle få bildet. Føler mye handler om det nå for tiden. At man bare gjør en ting kun for å vise andre hva man har gjort. Og jeg er tydeligvis en del av det. Men prøver å ta meg selv i det, legge ned kamera også bare nyte stunden, selv om det bare var 10 minutter...

13.00 - Endelig fremme på Phi Phi Island og dette hadde vi gledet oss aller mest til siden ALLE har snakket om det... Vel, vi fikk bare en time her og det var inkludert tid vi måtte bruke på en elendig lunsj også tiden det tok for å gå fra havnen og bort dit. Det som sjarmerte meg var de fine barene som var laget av bambus og de trange shopping gatene.. Stranden vi fikk være på i 10 minutter var veldig kort.. Ikke i lengden altså, men fra havet og opp til sanden om dere skjønner hva jeg mener.

14.00 - Vi er klar for avreise fra Phi Phi og jeg svetter ihjel.

14.30 - Vi ankommer Khai Island. Jeg anbefaler IKKE denne stranden!!! Den var så steinete og ødelagt av tsunamien sa de. Audun skjærte seg opp på beina og det var helt jævlig å bade der. Her ble vi til 16.00. Men vi koste oss i skyggen slik at vi slapp å dra ned igjen å bade..

16.00 - Nå skal vi hjem over og det tar ca 40 minutter. På vei hjem nyter jeg den deilige sjøluften og vinden i håret - så mye at jeg sovner og lener meg over gjerdet. Godt jeg ikke falt over! Haha..

16.30 - Før vi ankommer havnen drar vi innom en bukt for å dykke. Dette var sykt skummelt for jeg er jo litt pingle selv om jeg har dykket i de fleste hav. Men det går over etter ett par minutter. Trenger bare en liten stund med sutring og konstant paranoia. Hehe :-)

17.00 - Her dykket vi i 15 minutter og det var SÅ mye fisk! Tok masse video, gleder meg til å legge ut!

På kvelden i går var vi ute å spiste på en veldig god italiensk restaurant og etter det satt vi på stranden med en øl og koste oss. Jeg var veldig varm hele tiden.. Solen sitter så igjen i meg altså. Vi avsluttet kvelden med ett par shots og noen øl på det utestedet vi har gått fast til, men jeg måtte takke for meg i halv to tiden. Jeg var helt utkjørt..

​Nå skal vi videre på sightseeing. Vi har leid Smiley (sjåføren vår fra i forgårs), som skal ta oss med litt rundt. Skriv gjerne i kommentarfeltet hvor vi skal dra og følg dagen vår på snap: martalise