sykehus i Cape Town

Disse fire dagene i Cape Town ble ikke helt slik jeg tenkte. Allerede i forgårs begynte jeg å kjenne noe i halsen og i dag ligger jeg rett ut med feber, tett nese og en forferdelig smerte i halsen, ryggen. Jeg tror jeg aldri har vært så dårlig før.

Jeg har en forferdelig hoste som skraper opp i halsen og jeg klarer ikke å snakke. Vi var hos legen i dag og da fikk jeg antibiotica, smertestillende, noen piller for ryggen, nesespray, spray til halsen, sugetabletter og hostesaft. Jeg kan ikke tro at jeg skal fly i morgen.. Bare de ikke tar fra meg dette på flyplassen i Cape Town for jeg er helt avhengig for jeg lider sånn. Vi ble sendt av hotellet som ligger midt i byen til et kjøpesenter i ghettoen. Legekontoret lå helt nederst inne i en krok på dette kjøpesenter og det var så chabby. Måtte vente i over time for min tur og med min feber var det helt forferdelig. Når jeg endelig kom til sjekket legen meg og han fant ut av jeg har en infeksjon i halsen og at smertene i ryggen (føles som ett eller annet har låst seg helt nederst) er i sammenheng med det. Han sa også at vi ikke måtte finne på å bli i det området og at vi bare måtte komme oss vekk selv om det var dag. Denne delen av byen var visst ikke så sjarmerende for hvite i helgene. Så da gjorde vi det og nå sitter vi trygt på hotellet. Jeg har sovet bort hele dagen og Audun har fungert som en sykepleier. Hentet ting til meg, strøket på meg og bare vært der for meg. Vi hadde egentlig planlagt og betalt for dykking med haier. Vi hadde til og med betalt for meg, jeg fant ut at jeg ville gjøre det likevel og gledet meg litt faktisk. Men jeg har hatt en forferdelig natt hvor jeg våknet 3 ganger uten å få puste fordi jeg var så tett i brystet, så da var det bare å avlyse. Heldige oss fikk pengene igjen...

Jeg er så sur på meg selv at jeg ble syk her nede. Det var disse dagene jeg gledet meg mest til. Både Safari og Soweto har vært helt fantastisk, men jeg gikk med høye skuldre hele tiden og tenkte at denne langhelgen i Cape Town skulle være bare kos og kjærestetid uten noen andre. Bo på deilig hotell, gå ut å spise, gå på byen, bli kjent med byen ordentlig og shoppe litt. Men men..

Det som gjør mest vondt akkurat nå er at jeg spolerte dagen med haier for Audun. Prøvde å få han til å gå uten meg men det gikk ikke. Han ville ikke skilles her nede. Greien er at opplegget varer hele dagen. De skulle hente oss halv ti i dag morges også skulle vi komme hjem 10 timer senere.. 2 timer å kjøre bort + mange timer i båt og i denne vinden som er her i Sør-Afrika, så hadde ikke jeg overlevd med min hals. Jeg klarer så vindt å snakke. Jeg og Audun skulle snakke om hva vi skulle spise til middag, siden ingen av oss har spist siden klokken 9 i dag tidlig - og da måtte jeg skrive inn på pcen hva jeg ville ha.. Klarte ikke å få ut noe og det klarer jeg ikke nå heller. Halsen min er helt ødelagt. Så selv om det føles vondt å ha ødelagt for Audun, så tror jeg at vi tok et bra valg. Hai-dykking kan vi ta igjen neste gang. Og skjønne Audun som bare tenker på meg.

Disse bildene er forresten tatt i forgårs når vi kom hit fra Johannesburg. Det er her vi har vært mest i Cape Town. Denne fine plassen heter "V&A - Waterfront", kanskje det stedet med flest turister i. Her er man veldig trygg om dagen og det er veldig mye å gjøre. Sykt mange restauranter, shopping senter, aquarium, kafeer, kino, spa, pariserhjul, underholdning på gaten, båter +++. Vi likte oss veldig her og hadde planer om å gjøre mer enn å spise middag her.. Heldigvis har vi gått mye rundt og har blitt kjent med stedet.

Det var fra her vi tok båten til Robben Island hvor Mandela satt fanget. Dette er et must-do når man er her. Så jeg er glad vi fikk gjort det før jeg ble skikkelig, skikkelig dårlig. Viser dere bilder senere!

Nå kjenner jeg at det er lenge siden jeg har tatt en tablett, så jeg får hive i meg noe. Savner å svelge uten å få tårer i øynene. Gruer meg som bare det til i morgen for da skal vi ut av rommet i morgen tidlig. Prøvde å få det utsatt men neida. Flyet går ikke før i morgen kveld i 8 tiden.. Så jeg vet ikke hvor vi skal gjøre av oss frem til da. Jeg skulle så gjerne trengt en seng å slappe av på..

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Håper dere har det bedre enn meg! Og please, kryss fingrene for meg og ønsk meg god bedring