Playa Del Carmen

Denne helgen har vært så fin! Vi ankom fredagen, spiste deilig buffe på hotellet og drakk deilige drinker. Vi la oss veldig tidlig, utslitt som bare det, men lørdagsmorgen var vi klar for å gripe dagen! Vi våknet til deilig frokost og strålende sol. Startet dagen på stranden for å teste, men ble fort bassenget etter ett par timer. Der ble vi kjent med en gjeng fra Tyskland. De var så morsomme! Ble en del drinker ved bassenget, for vi hadde all inclusive ;-) hehe! Ble en del ekstra kos pga det! Trengte ikke å forlate hotellet!

Etter en deilig powernap i solen våknet jeg til at Kristy var borte! Hun hadde funnet seg en flørt i en av de gutta fra Tyskland. Haha. Hun er så morsom altså.. Eier ikke skam ;-) Men de var veldig hyggelige og gøye!

Når solen og varmen begynte å gå ned, tok vi oss en dusj og dro ned til Downtown. Playa er ikke like fin som Cancún, men mer ekte og mindre kommersiell. Jeg liker begge to like godt konkluderte jeg med meg selv isted, for de har begge to sine fine sider. Så glad jeg har fått oppleve begge. Gatene i Playa var veldig sjarmerende med masse liv og folk! Søte små butikker med alt mulig rart i. For min del ble det bare sminke, for jeg klarte å glemme den igjen i Merida. Kjøpte det mest basic, og det gikk fint! Mange som var utkledd siden det var Halloween men ble ikke noe slikt på oss for vi hadde ikke kostyme.

Men vi hadde det kjempe gøy! Etter byvandringen dro vi og spiste middag på hotellet og der kom det en ung jente bort til oss. Hun var også tysk og på ferie med moren sin. Hun hadde lagt merke til oss ved bassenget tidligere på dagen, så hun lurte på om hun kunne gå ut med oss. Haha, så utrolig hyggelig! Selvfølgelig kunne hun det! Så da møttes vi ved Beach baren på hotellet og drakk litt før vi stakk på byen. Ble ikke så mye Laura da hun var et stykke borte og hadde betalt masse for å være der hun var. Litt synd, men jeg skal besøke henne. Hun har invitert meg og Audun til Médellin i Colombia når han er ferdig med soning. Gleder meg!

Å gå ut i Playa var ganske gøy!!! Mye liv og store åpne diskoteker med bra musikk. I noen diskotek, så var det litt sånn «overklasse»-fakter. Folk stod oppå store plattinger og hev dollarsedler ut på dansegulvet som var stappa. En guttegjeng bare stod og hev penger hele tiden. Ganske tåpelig, men men. På alle bord var det flere 1 liters spritflasker med blandevann. Som jente kan man bare gå fra bord til bord og drikke gratis. Vi fikk sitte med en gjeng fra LA og de kjøpte 3 spritflasker hver halvtime også bare delte de ut til alle rundt. Jeg tok to også holdt det for meg. Var kjekt, men jeg ville gå videre. Jeg hørte litt on ryktet til playa før jeg dro og det er ikke så bra som det pleide. Mye dop og faenskap. Så jeg fulgte hele tiden med. Fant oss senere en koselig bar i barstreet som hadde vannpipe. Mmm! Jeg elsker vannpipe! Så da delte vi en slik en. Hun jenten som var med oss ble dårlig og forsvant plutselig. Jeg lette etter henne i baren vi var på, men hun var ikke til å finne. Gikk så videre ut av gaten og to gater opp. Merket raskt at noen gikk fort etter meg og i noen sekunder ble jeg redd, for jeg skjønte at det var en mann og at han var målbevisst for å komme til meg. Men så sa han «på denne tiden av døgnet er ikke dette et sted du burde gå på alene. Bli med tilbake». Haha, så søt og beskyttende. Han var en av de taxiguttene som stod i festgata for å promotere taxiene. Så han fulgte meg tilbake og sa jeg måtte bli der folk er. Sa jeg leitet etter venninnen min men han synes det var dårlig ide. Heldigvis kom hun tilbake etter 30 min. Hun hadde sovnet hun stakkars,. På do.. Jaja. Vi kom oss hjem etter det og rett i seng. For min del i hvertfall, haha ;-)

Søndagen i dag har vi brukt på poolen og på båttur! Må fortelle dere i neste post :-) Jeg er så fornøyd med helgen vår. Vi har fått slappet av, solt oss, badet, spist godt og festet litt. Drar tilbake til Mérida med et stort smil! Akkurat nå sitter vi på bussen. Må innrømme at det er en smule skummelt å ta buss på kvelden her i Mexico. Veiene er humpete og det er bekmørkt. Vi har krysset x-antall poster med politi og jeg er redd hver gang. Men jeg skal være positiv! Vi har kjørt 2 av 4 timer!

Vi ligger nå 6 timer bak dere siden dere stilte klokken. I provinsen som Playa og Cancún hører til, stiller de aldri klokken. Men i Mérida gjør de nok det, så jeg skal finne ut når og hvor mye!

Savner å høre fra dere!!! Please legg igjen en kommentar eller send meg en Snapchat ❤️ martalise