Night marked in Phuket

I dag har vi vært på nattmarked i Phuket - etter tips fra dere! Jeg er veldig glad vi dro inn, MEN fyfaen så jævlig varmt det var... Shitt bananas ganger tusen.. Jeg svettet ihjel!

Dagen i dag startet ganske tidlig. Etter frokost lå vi å slappet av og fikset litt her på hotellet. I ett tiden dro vi ned til resepsjonen for å bestille taxi for vi ville så gjerne dra til Phuket city. Vi fikk da beskjed at det tok en time fra oss og at det kostet 700 bath. Vi syntes det hørtes rettferdig ut men når taxien kom sa han at det tok 20 min. Vi syntes da at 700 bath var mye og sa vi fikset taxi selv. Vi gikk ned til veien og Audun stoppet en random taxi med plass til 16 stk.. Trodde aldri han ville kjøre oss. Men han sa han tok 300 bath. I løpet av turen bort sa han at han kunne være sjåføren våres i hele dag å ta oss med overalt. Så fra å bare skulle gå på marked og rett hjem, fikk vi oppleve smykkefabrikk, kjøpesenter, et fantastisk thai-show og nattmarked i Phuket. Han kjørte oss mellom alle stedene og hentet oss til avtalt tid. Han var så utrolig morsom, snakket engelsk og var i godt humør hele tiden. Føler oss veldig heldig for at vi ble kjent med han, også så tilfeldig! Først nå er vi tilbake til hotellet og koser oss med en film vi kjøpte på marked til 10 kr! Haha :-) Ting er så latterlig billig her...

På nattmarked holdt vi på å svette ihjel.. Så etter bare en halvtime måtte vi sette oss ned for å kjøle oss ned med ett par kalde Chang... Det er en veldig god øl altså! Og jeg er ikke noe øl-drikker... Vi kjøpte også to kyllingspyd og maiskorn som var SÅ stort! Det ble dagens middag men nå er jeg bekymret for at vi blir syke, for alle hjemme har advart oss mot akkurat dette; mat på gaten!

Søtsaker fra Thailand. Dette landet har mye godt men de har ikke peiling på kaker, godteri og slike ting. Det er så langt fra det vi har hjemme.. Hadde jeg bodd her hadde jeg blitt ganske sunn altså :-)

Markedet var så stort at vi ikke rakk alt sammen. Det var utrolig mange boder med alt mulig. Jeg kjøpte en strandkjole og en blomsterkrans mens Audun kjøpte ett par skjorter. Vi tok også en time massasje for 200 bath per person - ca 54 kr! De er helt rå på massasje her i Thailand.. Jeg har fått helt dilla!

Jeg elsker ananas! Fire slike til 6 kr!

Her må dere dra om dere skal til Phuket! Utrolig god stemning, billige og fine ting og god mat!

Noen av barene her nede er så utrolig stilige!

Nå skal jeg se ferdig filmen med Audun også pakke til i morgen. Vi skal nemlig til Phi Phi Island tidlig og gjett om vi gleder oss! Klokken er halv to på natten her men føler ikke at den er mer enn 9-10.. Sovnet under massasjen nemlig, haha :-)

Nattaklem når den tid kommer... 😘

Marta Alise

Liker

Kommentarer

Helene
Ser ut som dere har hatt en fantastisk dag og kveld😄 Så latterlig billig det var der, er sÅ dyrt med masasje hjemme at man må nesten være rik for å ta det haha, men dær nede kan det jo bli vær eneste dag, sykt deilig <3 det er så ille når det er for varmt, føler man ikke får puste, bra dere fikk shoppet litt 😊 Han taxi sjåføren virker utrolig hyggelig, godt dere kom over han, kos dere masse på utflukt i morra, nå er det natta ❤️
martaalise
martaalise,
Ja, her hjemme i Norge tar vi ALDRI massasje.. Smaker jo så vondt å betale så mye! mens i utlandet kan man leke litt rik, haha 😊 Da har man i hvertfall råd til det og med god margin <3
nouw.com/martaalise
TheRockInkChick
TheRockInkChick,
Vi spiste mye mat fra sån gate sjapper og de gikk helt fint. Vi spiste mye mat fra markede og så tror dere klarer dere. Vi var til og me og spiste Sushi i Thailand flere ganger og det gikk og fint. Men anbefaler dere til å ikke spise mat me sopp i mange har reagert da, til og me meg hehe. Phi Phi island e fantastisk gled dere masse 😊 kos dere masse videre og eg glede meg allerede til neste innlegg fra deg 😊
nouw.com/therockinkchick
martaalise
martaalise,
Hei fine <3 Vi holdt oss unna sopp etter at du postet denne kommentaren. Ville ikke ta noen sjanser. Men vi har spist både mat fra gaten og iskrem som vi ble advart mot. Vi er vel hjemme og friske som bare det <3