MERCADO 28

Hola desde Mexicó! I dag våknet jeg klokken 0600 om morgenen. Og vet dere hvorfor? Fordi jeg sovnet før kl 2100!! Er det mulig. Jeg var ferdig på spaet klokken 20.00, fortet meg opp på hotellrommet for å dusje og slappe av.. Og mens jeg slappet av sovnet jeg. Ahh. Våknet igjen klokken ett på natten og da tenkte jeg at jeg bare må sove videre istedenfor å stå opp. Hadde egentlig en liten avtale med de jeg ble kjent med i går, men håper de tilgir meg. Jeg skal ut i bassenger nå snart, så håper jeg møter på dem slik at jeg får sagt sorry. I dag har jeg endelig fått snakket med Audun. Ble bare 4 minutter, men han ringer meg igjen på mandag.

Men, nå skal jeg fortelle dere om dagen min. Jeg våknet grytidlig, pakket litt ting, så på The Voice også stod jeg opp. Tok på meg en kjole og pakket vesken min. Tok taxi fra hotellet i 9-tiden til et market som heter Mercado 28. Tok ca 15 minutter å kjøre til den, men det var så verdt det! Jeg kjøpte ingenting, men det var så underholdende å gå der! Har aldri sett et finere og mer fargerikt market. Synes det var så fint! Selgerne var litt innpåslitne, men det gikk ok. Lærte masse for alle skulle fortelle meg om dem selv og tradisjoner her nede. Alle er veldig hyggelig, til og med mot meg som ikke kjøpte noe - haha :-) Taxien stod å ventet på meg og etter én time på marked ville jeg til La Isla som er et kjøpesenter som er ute. De har all slags butikker, mens merkebutikker men mye kjede også! Fant mye fint men jeg har allerede så mye i bagasjen min, så ble bare to strandtopper.

På vei til de ulike tingene kjørte vi langs sånne "sumper" eller "lagunas" som de kaller for her. Ligner på en innsjø. Men her er det skilt med krokodille advarsel. Jeg hadde så lyst til å se en! Og mens vi stod i kø, så vi en røre på seg i vannet. Fikk med oss litt av ryggen. Haha. Så spennende! Jeg blir som et barn..
Når jeg var ferdig med tittingen tok jeg videre taxi til Maya museum. Det var så varmt der for første del av museumet er ute! Inne er det vinterkaldt, men ute.. Shitt altså! Det var som å gå i jungelen og jeg følte på et stadie at jeg hadde gått meg vill. Var masse lyder i buksene og ting som falt ned. Gikk å skrek og var litt redd for jeg var alene. Men så møtte jeg på en skogvokter og han passet på meg. Haha. Skal legge ut bilder fra det senere :-)

Men nå må jeg ut igjen! Har noen soletimer igjen som skal utnyttes! Tror jeg skal dele opp dagen litt. Noen timer i bassenget og noen timer ved bassenget.