en torsdag i Barcelona

Hallaien fra Barcelona! En av de mest positive tingene med å være her, er at jeg får tilbake min fullverdige bergensdialekt. Jeg blir så fort påvirket av dem jeg er med, så når jeg henger med venner fra Harstad, Ålesund, Oslo eller Arendal - så kan jeg lett begynne å herme uten å vite det selv. Plutselig har jeg helt rare endinger som ikke passer til bergensdialekten min. Mens nå som jeg bare er rundt bergensere, så forsterker det istedenfor slik at det ikke blir en sånn rar blandingsdialekt. Haha :-) Flere som er som meg?

I går var vi med de røde turistbussene rundt i Barcelona. Vi hadde strålende sol og koste oss som bare det. Eneste minuset var den jæææææææææævla køen. Herregud så mange folk det er her i Barcelona nå. Helt sykt mye! Vi stod ganske lang tid i kø flere steder. Men, heldigvis hadde vi hverandre. Jeg hadde nok aldri tatt de bussene alene, med all den ventingen.

En av de stoppene vi gikk av på var Gracia. Det er en bydel hvor Park Guell ligger. Synes det er et must når man er her men parken var utsolgt og jeg har allerede vært der. Så vi gikk bare rundt i parken rundt parken, om dere skjønner hva jeg mener? Der det var lov å gå var det faktisk veldig fint også. Det var stort og hadde fin utsikt over Barcelona.
Noe av det jeg likte mest med turen var La Sagrada Familia og havnen. La Sagrada Familia er så gedigent!! Det er helt sykt å sitte på bussen og se opp! Man føler seg relativ liten der man sitter.. Men vi gikk ikke av der heller. Det var så sjukt med folk! Lurer på når på året det er best å komme hit, for alle gangene vi har vært på La Sagrada Familia, så har det vært tett med folk overalt. Havnen var også fullt med folk men på en annen måte. Der har jeg så lyst å gå igjen. Vi fant også ut at jentene ikke bor så langt derfra. Det er bare en liten joggetur bort. Der var det utrolig mye liv og røre. Hadde vært koselig å tatt en kveld der.
Etter mange timer på bussen stakk vi til Las Ramblas. Jeg elsker å gå der. Vi var på marked som dere så i posten fra i går, også gikk vi litt i butikker. Jeg kjøpte ingenting men det er så mange søte gater med småbutikker overalt. Vi gikk i gater jeg aldri har gått i før og de har ingen kjedebutikker, kun sånne små, søte butikker du bare ser én av. Mye håndlaget og masse fint for øyet!
Nå ligger vi på stranden og koser oss. Det er ganske varmt og deilig her. Eneste jeg mangler nå er en stk Audun ;-) Haha! På søndag reiser han til Irak og jeg hater det :-(. Skal fortelle mer om det når jeg kan!