bildedryss fra besøk hos vingård

Hei dere! I dag var vi som dere vet på vingård og det var litt av en opplevelse. Ikke noe jeg gjør igjen med det første men det var kjekt at vi ble med på det altså :-) Audun hadde så lyst og selv om jeg bare ville ligge med bassenget så tenkte jeg at en utflukt er vel greit å være med på. Jeg spådde at det kun kom til å bli oss og pensjonistene og slik ble det også, haha :-)
Vi ble hentet klokken 07.00 i dag tidlig på hotellet. Dessverre for oss ligger vårt hotell innerst i Alcudia langt vekke fra alt og alle, så de hentet oss først også hentet vi opp de andre i gjengen. Etter det ble vi kjørt til et stort lokale hvor vi skulle høre et foredrag om ull. Hele greien var bare flaut. De gjør det selvfølgelig kun for å tjene penger og om du ikke har lest hele beskrivelsen fra punkt og prikke føler du deg lurt. Vi ble solgt "vingård", men dette var bare en time av utflukten. I ull-seminaret, om jeg kan kalle det det, spiste vi tørr frokost og hørte på all slags eksempler på hvorfor vi sover dårlig med dun og hvorfor vi burde kjøpe ullseng, ullteppe, ullpute osv. Dette ble veldig dratt ut og ikke før halv elleve ble vi hentet for å dra til vingården.
Her fikk vi se alle km med druer og det var ganske sykt! Denne gården produserer 1 million flasker hvert år. Vi fikk også lære litt om druer, ulike typer viner, distrikter osv. Veldig kjekt om du er vin-interessert. Jeg var der mest for å smake, haha :-)

drinking wine day and night

Etter en time på vingård dro vi videre til en annen gård hvor de lager olivenolje. Her fikk vi smake på ulike oljer og de likte Audun så godt at han kjøpte med seg noen.
Det var sykt stort og vi fikk lære en del om gården som var veldig interessant. Den var blant annet fra 1300-tallet. De hadde også dyr og de vi fikk hilse på var esler og griser. Eslene vandrer fritt oppi fjellene bortsett fra den under på bildet, den var visst et kjæledyr som ble med på mye rart sammen med familien som bodde der.
Er det noen som har smakt på dette eller vet hva det heter? Vi lærte det i dag men ingen av oss kommer på det. Dette rev vi ned fra treet også spiste vi det. De kalte det for "fattimans sjokoladen". Den var søt og smakte ikke noe vondt. Audun likte den veldig godt, så vi fikk ta med oss noen remser, haha :-)
Dette er et mandeltre og her plukket vi mandler som vi måtte knuse for å få ut det som var spiselig. De var gode!

Nå skal jeg og Audun hoppe i dusjen før vi skal ned på stranden og filme litt! Etter det skal vi spise middag også på nattmarked i Alcudia :-) Hva skjer hjemme?

____________________________________________________________________________________________________

Følg oppdateringene mine på facebook HER