40 ting vi har gjort i Thailand

Alle som fikk vite at vi skulle til Thailand OG alle de vi har møtt her nede har sagt at 2 uker er for liten tid her nede. At vi ikke kommer til å rekke alt osv.. Jeg er helt enig, vi skulle gjerne blitt her 3 mnd og utforsket mye mer, men vi har også fått gjort en del synes jeg.

Her er det vi har opplevd:

1. Svømme med fisker - Vi fikk leke Ariel og Kong Triton i løpet av de siste dagene på ferien og vi så så sykt mye fisk! De nappet oss også.. Kanskje fordi vi flasset, haha :-) Kan godt si at vi har matet OG svømt med de.. Jeg fikk i hvertfall et ganske godt underbitt-selfie nede i vannet 😂

2. Fantasea Show - Andre dagen her nede dro vi på show. Vi var dautrøtte begge to, så vi fikk ikke med oss alt. Det var et stilig show men det blir med den gangen!

3. Freedom Beach - Vi tok en longtail båt bort til en veldig fin strand som heter Freedom Beach. Vannet var helt fantastisk og det var så rent på bunnen! (Tar ikke det som en selvfølge når man har badet i Patong).

4. Big Buddha - Vi leide en sjåfør som tok oss med til The Big Buddha, en av de mest viktige landemerkene i Phuket. Anbefales å dra opp dit i solnedgangen, det var så herlig vind der og faktisk litt romantisk å gå der, selv om jeg måtte dekke meg til, men det var bare spennende siden det var litt annerledes.

5. Blitt solbrente - ikke bare litt, men veldig! Tenk at jeg skulle bli 23 år før jeg ble ordentlig solbrent, hoven og jævlig syk.. Også her nede også.. Heldigvis gikk det over og vi fikk gjort mye annet på de dagene det var verst.. Men, det var helt jævlig å gå, så jeg skulle helst hatt en rullestol, faktisk. Det tipset om at beina måtte ligge høyt var kanskje det beste jeg fikk!

6. Ping Pong show - Man kan ikke unngå å bli spurt om dette når man går i Patong, spesielt på Bangla Road som er partygaten. Vi bestemte oss etter tiende forespørsel at vi ville sjekke det ut.. Ble litt halvveis lurt opp dit men men.. Har tilgode å fortelle mer om dette! For dette var kanskje noe av det sykeste jeg har sett noensinne!! Dere som har vært der vet hva jeg snakker om!

7. Spist som griser - Denne ferien har vi spist så dårlig. Vi har gått mange, mange timer uten mat også plutselig hevet i oss masse dritt! Men vi har kost oss så jeg skal ikke være bitter! For heller trappe opp treningen når vi kommer hjem..

8. Solnedganger - denne ferien har vi lagt på stranden til solen har gått ned uttalige ganger. Å ligge på stranden i armene til Audun når solen går ned må være en av de beste følelsene jeg har hatt her nede!

9. PARTY - vi har festet fra oss....

10. Boksekamp - ganske tidlig i ferien vår dro vi på stadion her i Patong og fikk se mange boksekamper. Audun og jeg har litt ulik syn på det, men jeg ble med for hans skyld :-)

11. Tigerparken - Vi har vært i tigerparken og sittet rett ved siden av en tiger. Utrolig skummel opplevelse for meg for jeg er ikke like modig som Audun. Litt delt følelse av denne erfaringen og vi blir nok ikke å dra der igjen. Men greit å ha opplevd det også når man først er i Thailand.

12. Thaimat - Jeg elsker wok med kjøtt, ris og grønnsaker men jeg har alltid vært litt skeptisk til å spise thaimat her i Thailand. Hjemme i Norge går det fint, men her er sterk, veldig veldig sterk. Men alle som har laget thaimat til meg her har tatt veldig hensyn når jeg har sagt at jeg ikke liker sterk mat, så jeg sitter igjen med en god matopplevelse 😊

13. Massasje - Vi har tatt 10 massasjer i løpet av tiden vår her nede og hadde sikkert tatt flere om vi hadde hatt sjansen. Dagene gikk så alt for fort!!

14. Mate elefantene - disse dyrene er så utrolig flotte! Jeg fikk mate en av de og den var så fornøyd, selv om jeg ble litt redd når den ble så entusiastisk!

15. 20 nutella pancakes - Her i Patong har de pannekake-boder overalt. Boder og boder.. De har mopeder som har et kjøkken festet på, hvor de lager drit gode pannekaker langs veien! Vi har unnet oss en slik nesten hver dag! Vi gikk fra å dele en de første dagene til å ta en hver... Hehe.

16. Shopping på stranden - Jeg hadde egentlig tenkt å si at Thailand ikke er det landet med best shopping siden jeg ikke har shoppet så mye. Men når jeg pakket i går så la jeg merke til at jeg hadde shoppet litt likevel.. MEN det er bare det at jeg ikke har brukt så mye penger fordi jeg har handlet av lokale som går å selger på stranden og litt på gaten! Finner mange sjarmerende og søte ting. Skal lage innlegg om shoppingen min senere!

17. Coconut - Disse selges overalt og det er veldig forfriskende selv om jeg ikke er helt gal etter smaken.. Men det er sunt og godt så lenge de ikke putter sukker oppi!

18. Ape og slange show - Vi ble kjørt 1 time ut i jungelen og fikk sett en ape og flere slanger holde show. Imponerende :-)

19. Phi Phi - Alle snakket om at vi MÅTTE dra til Phi Phi. Det var veldig fint der men vi fikk for liten tid. Neste gang skal vi bli mer enn en time.. Kanskje ett par dager! Men vi fikk spist der, gått i gatene og badet - så vi er fornøyd!

20. Frokostene - dagens viktigste måltid ble feiret hver morgen med hotellfrokost. Jeg var ikke alltid i form til å bli med opp, men Audun fikset både omelett og frukt til meg på rommet!

21. Tuk Tuk - Helt sikker på at vi har kjørt 30-40 turer med tuk tuk i løpet av vår tid her i Thailand. Kanskje litt mer enn vi ønsket men hotellet lå litt unna og det var ingen gangvei.. Men de er jo sykt deilige å sitte i, selv om sikkerheten ikke er den beste :-) Veldig sjarmerende taxi da!

21. Monkey Beach - Vi besøkte en øy som hadde en strand med fullt av ville aper! Veldig fascinerende! Her vil jeg gjerne tilbake selv om det var litt skummelt...

22. Nattmarked i Phuket - Phuket lå ca 30 min fra oss med tuk tuk og her dro vi inn på nattmarked som de har i helgen. Utrolig mye billig og fint men dessverre litt for varmt til å gå der. Her spiste vi "gatemat", grillspyd, ananas og øl - sykt godt!

23. Kano - I begynnelsen av en utflukt leide vi kanobåt som tok oss med inn i grotter. Veldig spennende å se, og litt romantisk å sitte med Audun bak meg med et så fint landskap foran meg.

24. Vannscooter! - Jeg er en pyse men jeg blir med på mye rart fordiom. Denne gangen ble det vannscooter og jeg var så redd at jeg gråt to ganger. Men på slutten fikk jeg det til. Audun tok helt av og var så dyktig!

25. Fått venner for livet - Vi ble kjent med et super søtt par fra Domenikanske Republikk som vi var med ett par kvelder, en jente fra Trondheim som bor i Australia som jeg har blitt kjent med gjennom bloggen som vi også var med ett par kvelder og ett par lokale thaifolk. Vi reiser hjem med venner over hele verden, veldig koselig!

26. Øyer uten navn - Vi har vært på 5 øyer jeg ikke husker navnet på. Sykt irriterende for de kunne jeg tenkt meg å dra til igjen! Det er så mye vakkert her i Thailand og øyene er en av mine favorittsteder her!

27. Maya Bay - En av de fineste øyene! Hadde de hatt hotell her hadde vi sjekket inn!

28. Longtail Boat - Man kan ikke dra til thailand uten å sitte på med en slik thailandsk båt. Det er like sjarmende som tuk tuk, bare i vann!

29. James Bond Island - Vi har vært på James Bond Island. Vi ble ikke så imponert for det var stappet med folk, men vi er glad at vi kan krysse det av listen for jeg har alltid villet dra dit - så nå har jeg fått mettet den lysten!

30. Besøkt to utkikksposter - En av dere anbefalte dette og vi ble tatt med av en sjåfør vi leide her nede. Det er vi kjempe glade for! Vi fikk besøkt to steder som hadde nydelig utsikt, men over hvor aner jeg ikke! Haha!

31. Nai Harn og Surin Beach - Disse to strendene ligger i motsatt retning og de besøkte vi på to forskjellige dager, men begge to ble en favoritt og hadde vi blitt enda lenger hadde vi besøkt de igjen!

32. Spise middag på stranden - Dette må oppleves!! En av de koseligste kveldene vi har hatt her nede!

33. Ansiktsrens - For noen dager siden tok vi en skikkelig ansiktsrens! For mye sol, oljer, aloevera og solkrem har gjort huden vår uren, så dette hadde vi gått av og det var veldig sporty av Audun å bli med! Tror han likte det altså, for han sovnet :-) Haha..

34. Ladyboy show - de er veldig foran oss når det gjelder legning og seksualitet her i Thailand. Det er veldig mange menn som kler seg ut som damer blant annet og dette er stor underholdning her nede. Vi kunne ikke annet enn å takke ja når vi ble spurt og det er jeg så glad for! Skal finne ut av hva det het, for det var et godt show til en billig penge!

35. Neglefin - de er helt rå på skjønnhet her nede! De tilbyr alt og alt er veldig billig. Denne gangen gjorde jeg gelnegler uten forlengelse. Veldig kjekt at mine negler er "gode nok" og lange nok til å bare ha gel på! De ble veldig fine.

36. Smykkefabrikk - Dette var vi på for noen dager siden og det er kanskje det kjedeligste vi har gjort. Ikke noe sted å anbefale med mindre du har mye penger og vil handle diamanter.

37. Tatt masse bilder! - Dette synes vi er veldig gøy begge to og dere som leser bloggen vet at jeg liker å dele masse bilder! Det er så mye lettere å vise dere fine bilder når man er rundt sjø, palmer og fine blomster :-)

38. Drinker i poolbaren - Et must!

39. Gått tur i jungelen - veldig varmt men veldig spennende!

40. Jungceylon - Dette er kjøpesenteret her i Patong og det er utrolig stort og fint! Mange butikker å shoppe på og ganske rimelig. Her tilbragte vi mange kvelder både på restarante, kino og butikkene. Anbefales når man har fått nok av solen eller er i shoppe-humør!

Dette ble tidenes lengste innlegg, men ville ta en liten oppsummering på ting vi har gjort her nede i løpet av våre 2 uker. Tror jeg har fått med meg alt?

Vi har i hvertfall hatt en veldig fin ferie og vi skal definitivt dra tilbake hit! Om det er noe dere lurer på i forbindelse med turen er det bare å spørre i kommentarfeltet! Tenkte å lage ett spørsmålsrunde-innlegg om Thailand - men da må jeg få vite hva dere lurer på!