10 ting du må gjøre i Dubai

Før vi dro til Dubai hadde vi en sjekkliste over ting vi ville få med oss. Vi hadde bare en uke der nede og et døgn gikk til reising, så vi måtte være effektive og få gjort mest mulig på relativ kort tid. Skulle gjerne hatt en uke til der nede, for det er jo flere ting vi ikke rakk.. Men da har vi noe til gode neste gang :-) Her det beste vi har gjort som dere må gjøre når dere er i Dubai.

1. Ørkensafari - Utrolig gøy og morsomt. Vi kjørte i ørkenen kjempe fort over sandynene og etterpå var det underholdning og mat. Vi dro med et veldig dyrt selskap som svindlet oss, men vi hadde en veldig fin kveld likevel. Skal dere dra må dere IKKE dra med Hummer Desert Safari Dubai - VIP.

2. The Gold Souk - markedet i Deira må besøkes. Man må være flink på prute eller ha med seg en prutekonge. Her får man sett så mye gøy og handlet mye forskjellig. Vi tok med oss krydder, sjokolade, kjoler og Dubai-outfit. Gull er også veldig billig her nede om man vil investere og selge hjemme. Et must; ta båttaxi - koster 2 kr og er veldig sjarmerende. Varmt som faen, men så verdt det!

3. Atlantis aquapark - Jeg har vært i mange aquaparker rundt om, men aldri besøkt et så fint og morsomt badeland. Det var tilrettelagt for å være to på nesten hver attraksjon, sinnsyke sklier og sååååå mye å se! Verdt å ta turen og betale det det koster for å komme inn. Veldig dyrt, men man får mye for pengene om man er der hele dagen slik vi var.

4. Dubai Mall - Shopping senteret i Dubai Mall har så sinnsykt mye underholdning, butikker og restauranter. Jeg elsket å gå rundt å bare drømme meg bort i luksusbutikkene, se på folket og spise god mat.

5. Luksuskino - Dette er ikke dyrt for oss nordmenn, men man får likevel smake litt på luksusen. Man får servert mat, drikke, godteri og popcorn så mye man vil. Vi tok en nattkino og koste oss veldig med kjempe morsom film, gode lenestoler, tepper og puter. Hvorfor har vi ikke dette i Norge... Kinoen er å finne i øverste etasje på Dubai Mall.

6. Røyke shisha - Enda et must om man er her nede og er gammel nok. En smak av Midtøsten! Våres favoritt er eplesmak :-) De serverer ikke så mye alkohol her nede, i hvertfall ikke på vanlige steder. Mer hoteller og steder som er knyttet til ett hotell. Så dette var deres form for fest og kos.

7. Kjøpe Dubai "kostyme" - Se så fine vi er! Den beste suveniren når man er i utlandet er å kjøpe det de går med, i hvertfall når det er så fint og eksotisk som dette. ♥

8. Fontene show - Fontene showet utenfor var også helt fantastisk! Jeg anbefaler det på det sterkeste. Det går hver halvtime med fin musikk til. Verdens største og beste fonteneshow! Man får også se verdens høyeste bygning rett utenfor.

9. Jumeriah Beach - Dette må være en av de fineste strendene jeg har vært på. Det var så kritthvitt i sanden og blått hav! Vi kom oss inn ved å gå gjennom Jumeriah Hotell, men vet at flere hoteller har tilgang til denne stranden. Vi fikk gratis ispinner der og hadde den fantastiske utsikten. Det er ganske dyrt å bo på 7 stjerners hotellet som er ute i vannet der men man får en smak av det når man kan ligge å plaske utenfor. Anbefales på det sterkeste!

10. Henna tattoo - Dette har jeg ønsket meg så lenge og endelig fikk jeg det. Så utrolig stilig å gjøre noe som de gjør der nede til vanlig. Jeg trodde det skulle holde seg svart og med glitter mye lenger, men det blir jo lysebrunt etterhvert.. Kunne bare ønske at det ikke var så vanskelig å få av, for det passer jo ikke akkurat så godt til å gå med det her hjemme.

Jeg har hørt at Abu Dhabi er verdt et besøk og ligger bare en time unna. Vi vurderte det faktisk, men ble ikke tid til det. Der har de verdens største moské og Ferrari World. Til neste gang skal vi også få med oss å gå opp i verdens høyeste bygning, Burj Khalifa også vil vi spise lunch i undervanns resturanten på 7 stjerners hotellet Burj Al Arab. Har dere opplevd noe i Dubai som bare må gjøres?